لوازم يدكي موتور لوازم يدكي موتور .

لوازم يدكي موتور

فروشگاه شهوم

بوبين برق (ignition coil) يكي از قطعات مهم در سيستم الكتريكي موتور سيكلت است. وظيفه اصلي اين قطعه، توليد جرقه الكتريكي لازم براي ايجاد سوخت در موتور سيكلت است. در ادامه به بررسي كاربردهاي بوبين برق در موتور سيكلت پرداخته خواهد شد.

1- ايجاد جرقه الكتريكي: بوبين برق در سيستم انتقال نيروي موتور سيكلت، با تبديل انرژي الكتريكي به انرژي مغناطيسي، جرقه الكتريكي لازم براي ايجاد سوخت در موتور را فراهم مي‌كند. اين جرقه الكتريكي باعث اشتعال مخلوط هوا و سوخت در سيلندر موتور مي‌شود و باعث شروع عملكرد موتور مي‌شود.

2- كنترل زمان اشتعال: بوبين برق در سيستم الكتريكي موتور سيكلت، با تغيير زمان اشتعال (timing) و مديريت آن، به كنترل و تنظيم زمان اشتعال در موتور كمك مي‌كند. اين قابليت بسيار حائز اهميت است زيرا در صورت عدم كنترل به خوبي زمان اشتعال مي‌تواند باعث كاهش بازدهي و كاهش عمر مفيد موتور شود.

3- حفظ بازدهي: بوبين برق، با داشتن توانايي توليد جرقه الكتريكي با قدرت و دقت مناسب، به حفظ بازدهي و عملكرد موتور سيكلت كمك مي‌كند. در واقع، اين قطعه به همراه قطعات ديگر در سيستم الكتريكي موتور، نقش مهمي در بهبود فرايند اشتعال و كاهش مصرف سوخت و روغن ايفا مي‌كند.

در كل، بوبين برق يكي از قطعات بسيار حائز اهميت و مهم در سيستم الكتريكي موتور سيكلت است كه به دليل ايفاي وظايف حياتي در عملكرد صحيح موتور، بايد به دقت نگهداري و تعويض شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۱:۴۸ توسط:جعفري موضوع: نظرات (0)

افشار

در موتور سيكلت، قطعات آلومينيومي به دليل خواص فيزيكي و مكانيكي بسيار مناسب آن، جايگاه ويژه‌اي دارند. برخي از قطعات آلومينيومي موتور سيكلت عبارتند از:

پيستون: پيستون يكي از قطعات اصلي موتور سيكلت است كه در داخل سيلندر حركت مي كند. قطعات پيستون نيز از جمله قطعات آلومينيومي هستند كه براي كاهش وزن و افزايش عملكرد موتور سيكلت استفاده مي شوند. پيستون هاي آلومينيومي به دليل وزن سبك و مقاومت بالا در برابر حرارت و افزايش سرعت موتور سيكلت، جايگاه ويژه‌اي در صنعت ساخت موتور سيكلت دارند.
شاسي: شاسي موتور سيكلت نيز از جمله قطعات آلومينيومي است كه براي كاهش وزن و افزايش عملكرد سيستم تعليق موتور سيكلت به‌كار مي‌روند. قطعات شاسي آلومينيومي به دليل خواص مكانيكي، سختي و مقاومت در برابر زنگ زدگي و خوردگي، نسبت به قطعات فلزي ديگر، چندبرابر مقاومت بيشتري دارند.براي خريد عمده قطعات آلومينيومي به سايت jafarishop.ir مراجعه نماييد.
محافظ موتور: محافظ موتور يا پوشش موتور نيز يكي از قطعات آلومينيومي مي باشد كه براي محافظت از موتور در برابر ضربه، خط و خش و همچنين جلوگيري از ورود گرد و غبار به داخل موتور به كار مي رود. قطعات آلومينيومي محافظ موتور با وزن سبك، مقاومت بالا در برابر ضربه و خوردگي و شكل زيبايي كه دارند، نقش مهمي در بهبود عملكرد و زيبايي موتور سيكلت دارند.
به طور كلي، قطعات آلومينيومي براي كاهش وزن و افزايش عملكرد موتور سيكلت استفاده مي شوند. با توجه به خواص فيزيكي و مكانيكي بسيار مناسب آلومينيوم، قطعات آلومينيومي موتور سيكلت نقش مهمي در بهبود عملكرد، كاهش وزن و زيبايي موتور سيكلت دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۳:۰۱ توسط:جعفري موضوع: نظرات (0)

مكانيكي مصطفايي

پيچ زه چراغ واشردار مشكي يكي از لوازم يدكي معمول براي اتصال و نگهداري چراغ‌هاي موتور سيكلت است. اين پيچ به شكل زه دار بوده و داراي واشرهاي مشكي هستند كه در برخي موارد باعث جلوگيري از رطوبت و گرد و خاك ورودي به داخل يا برون‌سوزي چراغ مي‌شود.

اين پيچ معمولاً در قسمت‌هاي مختلف بدنه و چراغ‌هاي موتور سيكلت استفاده مي‌شود و براي جلوگيري از پرت شدن و فرو رفتن آن، معمولاً با واشرهاي مشكي تثبيت مي‌گردد.

استفاده از پيچ زه چراغ واشردار مشكي در موتور سيكلت، بهبود مقاومت و استحكام برابر ضربات و لرزش‌هاي موتور را به ارمغان مي‌آورد و باعث جلوگيري از شكستن و خراب شدن قطعات مختلف موتور سيكلت مي‌شود. براي خريد عمده پيچ زه چراغ واشردار مشكي كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۳:۲۶ توسط:جعفري موضوع: نظرات (0)

مكانيكي رسولي

چرخ كامل و طوقه موتور سيكلت دو اجزاي بسيار حائز اهميت در موتور سيكلت هستند كه نقش مهمي در عملكرد و ايمني اين وسيله نقليه، به‌ويژه در سرعت‌هاي بالا دارند.

چرخ كامل در واقع شامل رينگ چرخ (رينگ لاستيك)، صفحه ترمز، صفحه دارويي و بلبرينگ است. با توجه به اينكه چرخ كامل به عنوان قسمتي از سيستم ترمز موتور سيكلت شناخته مي‌شود، نگهداري و تعويض مناسب آن بسيار حائز اهميت است. در صورتي كه چرخ كامل موتور سيكلت به‌دليل كثيف شدن، سايش غيرمنتظره يا خرابي ديگري، جايگزين نشود، ممكن است به عملكرد و ايمني موتور سيكلت آسيب برساند.براي خريد چرخ كامل و طوقه به سايتhttps://jafarishop.ir/  مراجعه نماييد.

طوقه يا رينگ لاستيك نيز به عنوان بخشي اساسي از چرخ كامل موتور سيكلت شناخته مي‌شود. طوقه، با هدف افزايش وسعت تماس با جاده و پايداري موتور سيكلت، به صورت يك حلقه از لاستيك دور رينگ چرخ قرار مي‌گيرد. انتخاب مناسب طوقه بر اساس شرايط آب و هوا و كاربري موتور سيكلت مي‌تواند به عملكرد و ايمني در هنگام رانندگي كمك كند.

به‌طور كلي، به منظور حفاظت و به‌روزرساني اجزاي چرخ كامل و طوقه موتور سيكلت، توصيه مي‌شود كه به طور دوره‌اي، اين اجزا را بررسي و نظافت كنيد و در صورت لزوم، آن‌ها را تعويض كنيد تا عمر مفيد موتور سيكلت را به طور قابل توجهي افزايش دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۳:۱۹ توسط:جعفري موضوع: نظرات (0)

فروشگاه لوازم يدكي اصغري

اتوماتيك استارت موتور سيكلت يكي از قابليت هايي است كه در بسياري از مدل هاي جديد موتور سيكلت وجود دارد. با نصب اين دستگاه، شما ديگر نيازي به استفاده از كليد استارت دستي نداريد و تنها با فشردن يك دكمه، موتور سيكلت شما به راحتي روشن مي شود.

استفاده از اين دستگاه به عنوان يكي از امكانات فني در موتور سيكلت، تجربه رانندگي را بسيار راحت تر و سريع تر مي كند. همچنين، اتوماتيك استارت به نوعي پاسخگويي به صداهاي خارجي را بهبود مي بخشد و تأخير در استارت موتور را كاهش مي دهد.

در صورتي كه براي شما مهم است كه به راحتي و سريع تر موتور سيكلت خود را روشن كنيد، داشتن اتوماتيك استارت بسيار مفيد است. همچنين، با توجه به قابليت هاي امنيتي اين دستگاه، شما مي توانيد از خطرات ناشي از استفاده از كليد استارت دستي جلوگيري كنيد.

به طور كلي، اتوماتيك استارت يكي از قابليت هاي فني موتورسيكلت است كه در بسياري از مدل هاي جديد وجود دارد و باعث بهبود عملكرد، راحتي و امنيت در رانندگي مي شود.براي خريد اتوماتيك استارت كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۷:۲۵ توسط:جعفري موضوع: نظرات (0)

فروشگاه راپيدو

بوش موتورسيكلت
 
بوش جعفري شاپ از قطعات و لوازم اصلي انواع خودروها و موتور سيكلت ها است كه نبود آن در اين وسايل،كيك عيب بزرگ به شمار مي آيد. بوش در خودرو و موتور، انواع مختلفي دارد. بوش توپي موتورسيكلت ، بوش تبق موتورسيكلت ، بوش طبق موتورسيكلت ، بوش سيلندر و …

بوش يك قطعه ي استوانه اي شكلي است كه درون آن خالي بوده و جاي آن درون سوراخهاي بدنه سيلندر است. طراحي بوش ها طوري است كه از تغيير شكل آنها در برابر گرما، جلوگيري مي كند.

بوش هايي كه بر روي بدنه سيلندر تعبيه مي شوند در دو نوع وجود دارند:

بوش هايي كه متصل به بدنه سيلندر مي باشند.
بوش هايي كه مي توان آن را از بدنه جدا كرد.
كه اين دو، باز هم تقسيم بندي هايي دارند كه در نوع دوم آن يعني بوش از بدنه جدا به خشك و تر تقسيم مي شوند.

نوع جنس بوش هاي خشك از فولاد بوده و از ضخامت خوبي برخوردار هستند. به دليل نرسيدن آب به آن و خشك بودنش، هيچگونه آبي از سيلندر نشت نمي كند.

به طور كلي وظيفه بوش، منتقل كردن انرژي از يك قطعه به قطعه ديگر است.
انواع پوش تنه موتور عبارتند از : بوش طبق و بوش تنه موتور. بوش لاستيكي نيز وجود دارد كه در مورد ماشين ها صدق مي كند.

بوش هايي كه در توليد آنها از پلي اورتان استفاده شده باشد، دوام بالاتري خواهند داشت.

بوش هايي كه وظيفه آنها كنترل است در معرض آسيب هاي بسياري قرار دارند. زيرا درون آنها مايعات وجود دارد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۸:۵۶ توسط:جعفري موضوع: نظرات (0)

علي ايماني

طوقه موتور سيكلت يك قطعه حياتي در سيستم ترمز موتورسيكلت است كه وظيفه‌اش كنترل و تنظيم فشار هيدروليكي ترمز را دارد. اين قطعه بر روي لوله‌هاي ترمز نصب شده و با فشار گرفتن به داخل لوله، فشار هيدروليكي را ايجاد مي‌كند و سپس آن را به سيستم ترمز منتقل مي‌كند.

طوقه ترمز موتور سيكلت از موادي مانند فولاد و آلومينيوم ساخته شده است و اغلب براي جلوگيري از خوردگي و زنگ زدگي، با پوششي از كروم يا نيتريد تيتانيوم پوشانده مي‌شوند.براي خريد عمده طوقه موتور سيكلت به سايت jafarishop.ir مراجعه نماييد.

طوقه ترمز در كنار ساير قطعات ترمز مانند كاليپر، ديسك و پد ترمز، به خوبي عملكرد سيستم ترمز را بهبود مي‌بخشد و براي راننده‌ي موتورسيكلت ايمني بيشتري فراهم مي‌آورد. بنابراين، به دليل اهميت بالاي طوقه ترمز در سيستم ترمز موتورسيكلت، لازم است هميشه اطمينان حاصل شود كه اين قطعه در وضعيت عالي و سالم قرار دارد و در صورت لزوم، به محض تشخيص خرابي، تعويض گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۸:۳۳ توسط:جعفري موضوع: نظرات (0)

فروشگاه همداني

پرچ، خار و اشپيل مهمترين قطعات در نگهداري سازه و پايداري كلي موتورسيكلت هستند. اين قطعات براي نگهداري قطعات ديگر به همراه نگهداري تعادل و پايداري هنگام حركت سيكلت مورد استفاده قرار مي‌گيرند. پرچ، خار و اشپيل بايد از جنس با كيفيت بالا باشند و درست طراحي شده باشند تا بتوانند به خوبي عمل كنند.

پرچ يكي از قطعات مهم در موتورسيكلت است كه براي نگهداري قطعات ديگر به كار مي‌رود. اين قطعه معمولاً در نقاطي كه دو قطعه با هم تنظيم شده‌اند قرار مي‌گيرد و براي پر كردن فضاي خالي و نگهداري قطعات در جاي خود استفاده مي‌شود.

خار يا بولت، قطعه‌اي است كه براي اتصال قطعات مختلف موتورسيكلت به هم به كار مي‌رود. اين قطعه بايد با جنس و سايز مناسب توليد شده و با دقت و هماهنگي با ديگر قطعات نصب شود تا اتصالات سالم و پايداري را فراهم كند.براي خريد عمده پرچ ،خار و اشپيل موتور سيكلت به سايت jafarishop.ir مراجعه نماييد.

اشپيل يا پيچ، قطعه‌اي است كه در نگهداري شاسي و فريم موتورسيكلت بكار مي‌رود. اين قطعه بايد با جنس و سايز دقيقي توليد شود تا به خوبي عمل كند و نگهداري صحيح شاسي را تضمين كند. تعويض منظم اين قطعه در طول زمان از نگهداري و بهبود پايداري موتورسيكلت كمك مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۶:۱۳ توسط:جعفري موضوع: نظرات (0)

فروشگاه استاندارد

فيش و فيوز به عنوان قسمتي از سيستم الكتريكي موتور سيكلت، براي حفاظت از دستگاه در برابر احتمال آسيب جدي يا خرابي هايي كه در نتيجه استفاده از موتور سيكلت ممكن است رخ دهند، استفاده مي‌شوند. فيش منظور قسمتي از سيستم الكتريكي سيكلت است كه به عنوان محل اتصال سيم‌هاي باتري به سيستم الكتريكي موتور به كار مي‌رود. فيش بايد با دقت و با توجه به نوع و ولتاژ باتري انتخاب شود.

فيوز نيز به عنوان قطعه‌اي الكتريكي درون فيش قرار مي گيرد كه در صورت بروز خرابي يا افزايش جريان بيش از حد، به صورت خودكار قطع مي‌شود. فيوز در سيستم الكتريكي موتور سيكلت براي حفاظت از مدارهاي الكتريكي و تجهيزات ديگر مانند باتري يا لامپ‌ها به كار مي‌رود. در صورتي كه جريان الكتريكي در سيستم، نسبت به حد مجاز بالاتر رود، فيوز از بين مي‌روند و مدار قطع خواهد شد. اين عمل باعث جلوگيري از آسيب ديدن تجهيزات الكتريكي موتور سيكلت و در نهايت، جلوگيري از خرابي و وقفه در كاركرد موتور سيكلت مي‌شود.براي خريد فيش و فيوز موتور سيكلت به صورت عمده اين قسمت كليك كنيد.
 
 
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۹:۵۳ توسط:جعفري موضوع: نظرات (0)